Pozycja lidera nie jest trwale przypisana organizacji. Rosnąca konkurencja i zmienne otoczenie wymuszają ciągłą adaptację – dlatego też miedzy innymi firmy przeznaczają część wypracowanych zysków na inwestycje mające w przyszłości utrzymać istniejącą pozycję bądź zdobyć udział w rynkach, produktach bądź usługach dotychczas nieeksploatowanych.
Niewątpliwym sukcesem firmy jest jej silna pozycja na swoim obszarze, przynosząca znaczne zyski. Jednak w sytuacji, gdy źródłem zysków jest jeden wąski obszar działania lub wręcz jeden Klient sytuacja – mimo, że komfortowa z punktu widzenia aktualnej rentowności – patrząc perspektywicznie nosi znamiona bardzo niebezpiecznej.
Często utrata kluczowego kontraktu lub Klienta grozi upadłością firmy generującej znaczne koszty w ramach obsługi utraconego Klienta. Dlatego też organizacje inwestują w poszukiwanie nowych kierunków, Klientów czy obszarów, tworząc długoterminowe plany strategiczne oraz opracowując odpowiedzi na pytanie: „co się stanie, gdy za rok mój kluczowy klient zmieni dostawcę”.
Wielu Managerów na tak postawione pytanie odpowiada najczęściej: ”to niemożliwe, Klient jest w nas zakochany, nigdy by tego nie zrobił”. Niestety, niekiedy wystarczy, że po stronie Klienta zajdą zmiany organizacyjne i dotychczasowy, ceniący nas partner zaczyna postrzegać nas jak każda inną firmę marginalizując przeszłość.
MobilExpert oferuje pomoc m.in. w minimalizacji przedstawionego ryzyka poprzez ogół działań Business Development, takich jak:
- tworzenie wizji i strategii rozwoju firmy
- analiza potencjału organizacji i możliwości realizacyjnych
- analiza potrzeb oraz kreowanie nowych potrzeb potencjalnych Klientów
- zarządzanie portfolio kluczowych podmiotów
- tworzenie budżetu i odpowiedzialność za jego realizację
- zarządzanie kompetencjami zespołu
- negocjacje z kluczowymi Klientami
- analiza możliwości rozwoju firmy w nowych segmentach
- nadzór nad przygotowaniem ofert handlowych
- aktywne pozyskiwanie klientów